کلینیک گلدن رویال

انجام خدمات زیبایی پوت و مو و لیزر موهای زائد

کلینیک گلدن رویال

انجام خدمات زیبایی پوت و مو و لیزر موهای زائد

جوان سازی پوست

جوان سازی پوست از حدود ٢۵سالگى، اولین نشانه هاى پیری (Aging) درپوست شروع به ظاهرشدن می‌کند، به تدریج، پوست خشک ترمى شود، تیرگى و کدورت پوست افزایش مى‌یابد وکم کم خطوط ریز و سپس چین و چروکهاى عمیق ایجاد مى‌شود، استحکام و سفتى پوست کم مى‌شود و خاصیت کشسانی (الاستیسیته) پوست کاهش مى‌یابد.

مهمترین عوامل پیری پوست عبارتنداز: آفتاب، آلودگى هاى محیطى و سیگار

پیرپوستى (skin aging) چهار تابلوى اصلی دارد که عبارتند از:

١-چین و چروک ها (wrinkles)

خطوط ریز (ridges) اولین علامتى است که پس از ٢۵ سالگی در نواحى مختلف پوست کم کم ظاهر مى‌شود، درصورت عدم درمان این خطوط ریز به چین و چروک(wrinkles) تبدیل مى‌شوند و اگر قبلاً فقط هنگام صحبت کردن، خندیدن و اخم کردن ایجاد مى‌شدند، کم کم به جزء ثابت چهره تبدیل مى‌شوند (تبدیل خطوط دینامیک به چروک استاتیک)

خطوط افقى پیشانی که در اثر حرکت بالا انداختن ابروها ایجاد مى‌شوند خطوط عمودی بین ابروها که با اخم کردن هاى مکرر مرتبط است و خطوط شعاعى دورچشم، خطوط پنجه کلاغى یا (claw foot) که هنگام لبخند زدن و خندیدن ظاهر مى‌شوند تا خط خنده (nasolabial fold) و خطوط شعاعى دور لب ها که در سنین بالاتر ایجاد مى شوند، همگى از علائم فرآیند پیرپوستى هستند.

٢-کاهش حجم(loss of volume)

پوست صورت، روى داربستى از استخوان، عضلات صورت و یک بالشتک چربى کشیده شده، شکل و فرم صورت ما وابسته به مجموعه این چهار ارگان است.
با افزایش سن:

۱- استخوان صورت کم کم تحلیل مى رود و باعث مى‌شود تا برجستگى پیشانى، گونه‌ها، فک فوقانى و تحتانى و زوایاى فکى کاهش یابد.

٢- عضلات صورت کوچک شده

٣-چربى زیرپوست تحلیل مى‌رود

۴-پوست هم نازکتر مى‌شود و استحکام و کشسانى خود را از دست مى‌دهد، مجموعه این تغییرات باعث شلى و افتادگى پوست مى‌شوند.

این تغییرات یک شبه اتفاق نمى‌افتد بلکه فرآیندى است که طى سالیان متمادى و بتدریج ایجاد مى‌شود، هدف جوانسازى صورت متوقف کردن و معکوس کردن این فرآیند است. اگر چه روش هاى مختلف جوانسازى تا ٧۵ سالگى هم مؤثر است ولى در صورتیکه درمان هاى پیشگیرى کننده به موقع و به محض مشاهده علائم اولیه، انجام شود، نتایج بهترى خواهد داشت.

٣-خمیرى شدن و از بین رفتن کشسانى پوست

بخش عمقى پوست، شباهت زیادى به ساختار بتون مسلح دارد، رشته هاى کلاژن مانند میلگرد، درهم تنیده شده و هیالورونیک اسید به منزله سیمان، ماتریکس بین رشته هاى کلاژن را پر کرده اند، این ساختار، باعث استحکام و سفتى پوست مى‌شود، رشته هاى الاستین هم، کشسانى و الاستیسیته پوست را تأمین مى‌کند.

از سنین ٣۵-٣٠ سالگی به بعد، باپیشرفت فرآیند پیرى پوست، رشته هاى کلاژن و الاستین هم دچار فرسودگى و آسیب مى‌شوند و بتدریج پوست خاصیت کشسانی و استحکام خود را از دست می‌دهد. ساختار پوست ضعیف شده و پوست خمیرى مى‌شود و ابتدا خطوط ریز وسپس چین و چروک های عمیق شکل می‌گیرند. همچنین، پوست خشک‌تر مى‌شود و شفافیت و یکنواختى سطح پوست از دست مى رود.

۴-بروز انواع ضایعات پوستى

تابلوى چهارم پیرى پوست، بروز لکه ها و انواع خال ها و اختلالات رنگدانه اى در سطح پوست است، بسیارى ازاین خال ها و لکه ها، با استفاده از لیزر یا RF جراحى، برداشته مى‌شوند.

فرآیندپیری یا aging در هر سه لایه پوست اتفاق می‌افتد. تظاهرات پیرى پوست در هر لایه متفاوتست، این علائم بطور خلاصه عبارتند از:

١-تغییرات لایه بیرونى یا اپیدرم

این بخش از چندین لایه سلول تشکیل شده است و یک لایه نازک چربی روى سطح آن را مى‌پوشاند. در سنین بالا، کاهش تولید چربی سطح پوست، منجر به خشکی و زمخت شدن پوست مى‌شود. اپیدرم به مرور نسبت به اشعه ماوراء بنفش (UV) حساس تر می‌شود. درضمن توانایی ترمیم خودکار پوست و قدرت سیستم ایمنی آن کم مى‌شود؛ در نتیجه، احتمال تکثیر سلولهاى خوشخیم یا بدخیم، بروز عفونت ها، انواع خال و ضایعات پوستى افزایش مى‌یابد و زخم ها دیرتر التیام می‌یابد.

٢-تغییرات لایه میانى یا درم

این لایه، از رشته هاى کلاژن و الاستین که در هم کلاف شده‌اند و ماده اى بنام هیالورونیک اسید که مانند سیمان بین رشته هاى کلاژن و الاستین را پر کرده اند، تشکیل شده است. این ساختار بتون مانند، به پوست استحکام و کشسانى مى‌دهد.

با پیشرفت فرآیند پیرى پوست، توایدکلاژن و الاستین و هیالورونیک اسید (که در پوست جوان فراوان است) کاهش می‌یابد. توانایى حفظ آب پوست کم مى‌شود، بنابراین خشکی تشدید می‌شود. همچنین، مویرگ های خونی کوچک (capillary) شکننده تر می‌شوند.

٣-تغییرات لایه زیرپوستی یا هیپو درم

این لایه بالشتکى از چربى و بافت نگهدارنده است که فونداسیون پوست را تشکیل مى‌دهد. علامت اصلى پیرى پوست در این لایه شامل کاهش اندازه و تعداد سلول های ذخیره کننده چربی است که به کاهش حجم پوست، بروز چین و چروک های عمیق، گونه های تو خالی فرو رفته و نقص در فرآیند التیام زخم می‌انجامد.

روش های جوانسازی

۱-تزریق بوتاکس و مکانیسم جوانسازی

بوتاکس یک نوع سم به نام بوتولینوم است که تزریق آن در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.

کاربردهای جوانسازی بوتاکس

◄اصلاح خطوط اخم، پیشانی، لب، گردن، لبخند، پنجه کلاغی (گوشه چشم)

◄ رفع چین و چروک های صورت

◄رفع چین و چروک ها یا خطوط گردن، چانه، سینه

◄درمان تعرق بیش از حد و….

۲-تزریق ژل (فیلر)

ژل یا فیلر یک گزینه‌ی درمانی بدون جراحی برای مبارزه با اثرات پیری بر روی صورت می‌باشد. از سه نوع مواد اولیه در تولید ژل‌ها استفاده می‌شود: کلاژن، هیالورونیک اسید و مواد حامل شامل میکروسفر های یک ماده‌ی سازگار دیگر مانند پلی متیل متاکریلات یا (PMMA)

کاربرد ژل ها (فیلرها) در جوانسازی

اسکارها (جای زخم) حاصل از آکنه یا جوش
رفع فرو رفتگی گونه
رفع خطوط پنجه کلاغی در دو طرف چشم
خطوط عمیق لبخند از کنار بینی تا گوشه های دهان (اخم لب و بینی نازولابیال)
خط اخم بین ابروها
خطوط ماریونت در گوشه های دهان
باز تعریف مرزهای لب، حجیم کردن لب ها
رفع اسکارهای ناشی از سوختگی، آکنه یا زخم
ایجاد زاویه فک
رفع خطوط smoke: خطوط عمودی روی دهان
رفع برخی اسکارهای صورت
رفع خطوط نگرانی پیشانی

۳-جوانسازی با لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال روش نوینی در جوانسازی پوست، بازسازی پوست و تحریک ساختن رشته های کلاژن می‌باشد که سبب افزایش قوام و سفتی پوست شده و چروک های ریز پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال دو دسته اثر بر روی پوست دارد: اثرات سطحی و عمقی .

اثرات سطحی این لیزر مربوط به تجدید کردن سلولهای اپیدرم است که موجب می‌شود که پوست روشن تر شده و رنگ پوست یکنواخت تر شود. کک مک و لک های سطحی پوست نیز کمرنگ شده یا از بین می‌روند. منافذ پوست نیز بعد از لیزر فرکشنال بسته تر می‌شود.
اثرات عمقی لیزر به تغییرات کلاژن های پوست مربوط می‌شود. این اثرات شامل رفع چین و چروکها و سفت شدن پوست می‌باشد. قوام و فرم پوست نیز بعد از لیزر فرکشنال بهبود می‌یابد. بدلیل اثری که لیزر فرکشنال در نوسازی کلاژنهای پوستی دارد انجام این لیزر در افرادی که هنوز چروکهای پوستی و شلی پوست ندارند باعث به تاخیر انداختن روند پیری پوست می‌شود.

کاربردهای لیزر فرکشنال

رفع چروک های عمیق پوست، رفع خطوط گردن
جوانسازی واژن (حجیم کردن، رفع خشکی، افزایش خاصیت کشسانی)
بر طرف کردن کدورت پوست، منافذ، لکه ها، به ویژه لکه های پیسی بازو، گردن، قفسه سینه و پاها

رفع اسکارهای آکنه
رفع خطوط دور دهان

۴-میکرونیدلینگ و رفع پیری

میکرونیدلینگ (CIT) روشی است که با تحریک کلاژن‌ سازی باعث ترمیم ساختار و عملکرد پوست آسیب‌دیده و تغییر یافته می‌‌شود.

روش درمان به‌ گونه‌ای است که تعدادی سوزن بسیار ظریف و استریل با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک (که براساس نوع پوست و هدف مورد نظر مشخص می‌شود)، به‌طور همزمان وارد لایه دوم پوست (درم) می‌شوند. در این زمان سیستم ایمنی بدن فعال شده و سبب افزایش انتشار فاکتورهای رشد و تولید رشته‌های کلاژن و الاستین و همچنین افزایش ضخامت لایه اول پوست (اپیدرم) می‌شود. رشته‌های کلاژن و الاستین درواقع رشته‌های پروتئینی هستند که وظیفه استحکام و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را به‌عهده داشته و عامل اصلی در جوان‌ سازی پوست به‌شمار می‌آیند.

۵-لیفت و سفت سازی پوست با دستگاه اکسیلیس

دستگاه اکسیلیس مؤثرترین و پیشرفته ترین سیستم غیرتهاجمی‌ حال حاضر دنیا جهت اصلاح، لیفت اندام ها و قویترین سیستم در درمان شلی افتادگی پوست بدن و لیفت صورت است در این دستگاه از امواج RF,US همزمان استفاده شده که در هنگام برخورد با بافت هدف، موجب تحریک کلاژن سازی (collagen refill technology) می‌شود.

اکسیلیز یک نوع درمان غیر لیزری سلولیت، سفت سازی (tightening) و رفع افتادگی پوست (lifting) است همچنین، با اکسیلیز، ماتریس کلاژن تحریک می‌شود. در نتیجه، خاصیت کشسانی پوست بهبود یافته و بافت پوست محکم تر می‌شود.

جهت انجام خدمات جوان سازی پوست و اطلاع از خدمات و قیمت ،لطفا با شماره های ۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۳ – ۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۲ تماس حاصل فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.