کلینیک گلدن رویال

انجام خدمات زیبایی پوت و مو و لیزر موهای زائد

کلینیک گلدن رویال

انجام خدمات زیبایی پوت و مو و لیزر موهای زائد

تزریق فیلر ، تزریق ژل

تزریق فیلر ، تزریق ژل

تزریق فیلر ، یکی از راه های درمانی و زیبایی است که به منظور رفع چین و چروک، خطوط صورت و اسکارهای پوستی استفاده می شود.

این نوع تزریق عمدتا برای رفع چین و چروک های صورت و هم چنین رفع پیری دست کاربرد دارد. علاوه بر این، از فیلر برای حجم دهی لب ها و گونه ها نیز استفاده می شود. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که اثرات تزریق فیلر بعد از مدتی از بین می رود و تزریق مجدد نیاز می شود.

با بالا رفتن سن ،به مرور زمان پوست حالت شلی و لاغری  به خود می گیرد که می تواند تاثیرات منفی بر چهره فرد ایجاد کند .  کاهش حجم صورت بیشتر در نواحی  گونه ها ،شقیقه ها ،دور لب و دهان دیده می شود . این کاهش حجم و شلی پوست می تواند از نظر روحی تاثیرات منفی از خود به جای بگذارد . خوشبختانه امروزه روش های مختلفی برای جوانسازی و شادای پوست وجود دارد ،که دیگر جای نگرانی وجود ندارد .  تزریق فیلر یکی از راهکارهای افزایش حجم صورت و جبران لاغری صورت می باشد . دکتر مولازاده  استفاده از تزریق فیلر را برای جوانسازی پوست  به بیماران خود پیشنهاد می کنند .

فیلر و ژل چیست ؟

اسفاده از فیلر برای جبران حجم از دست رفته ،چربی های  صورت می تواند بهترین راهکار برای جوانسازی باشد .  فیلر به طور مستقیم بر زیر پوست تزریق می شود و از آنجایی که  ظاهری شبیه به ژل دارند  ،سبب شادابی و طراوت پوست صورت می گردد . راهکار های مختلفی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارد ،از جمله این موارد شامل : تزریق بوتاکس ،لیزر ، لیفت صورت و… . دکتر مولازاده دکتر پوست خوب در تهران با توجه به شرایط  و وضعیت بیمار راهکار مناسب را پیشنهاد می دهد .

مزایا تزریق فیلر

شما می توانید با استفاده از تزریق فیلر به طور همزمان چند ناحیه را درمان کنید

نیازبه استراحت و سپری شدن دوران بهبودی بعد از تزریق نیست

یکی از روش های در دسترس و راحت برای جوانسازی پوست ،تزریق فیلر است که از ماندگاری به نسبت بالایی بر خوردار است .

تزریق فیلر برای چه افرادی مناسب است ؟

تزریق فیلر محدودیت های جدی ندارد و هر فردی می تواند آن را انجام دهد ،اما بیشترین افراد متقاضی برای  تزریق فیلر  افراد بالای ۳۵ سال  هستند که  از چهره خود ناراضی هستند و معتقدند که دچار پیری زودرس شده اند .  زنان باردار و یا شیرده هم می توانند این تزریق را بدون هیچ گونه نگرانی انجام دهند،تزریق فیلر یکی از روش های زیبایی  ایمن و بی خطر است .

اگر خواهان تزریق فیلر هستید حتما در انتخاب پزشک پوست و برند  توجه داشته باشید ،تا نتایج بهتری حاصل شود  . شما می توانید  بلافاصله بعد از تزریق فیلر نتایج را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید .

تزریق فیلر، باعث می شود تا شما ظاهری زیبا، جوان و شاداب داشته باشید. از آن جایی که هزینه جراحی لیفت صورت بالا می باشد، بسیاری از افرادی که به دنبال رفع چین و چروک های خود هستند، سراغ تزریق فیلر می روند. این تزریق کمتر از نیم ساعت زمان می برد و حدودا ۴ ماه تا یک سال و حتی گاهی بیشتر ماندگاری دارد.

در تزریق فیلر، بر خلاف تزریق بوتاکس، که ماهیچه ها و عضلات ناحیه تزریق شل و بی حس می شوند، در این تزریق، چین و چروک و خطوط با مواد مخصوص پر می شوند، به همین خاطر است که این تزریق، تزریق فیلر و یا همان پرکننده نام دارد.

کاربردهای تزریق فیلر

  • حجم دهی لب ها
  • رفع چین و چروک و افتادگی های پوستی
  • اصلاح و بهبود ظاهر اسکار و زخم
  • کاهش و یا رفع تیرگی زیر چشم ها
  • حجیم کردن گونه ها

یکی از نکاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که، برای برخی افراد، روش های جراحی مانند لیفت ابرو، لیفت صورت و یا حتی لیفت چشم ها موثرتر خواهد بود. تزریق فیلر که جزء روش های جوانسازی پوست  می باشد، روشی موقتی است و اگر فردی یک بار این تزریق را انجام می دهد، بایستی این کار را در فواصلی تکرار کند تا نتایج بهتری حاصل شود. افرادی که خواهان نتایج دائمی و همیشگی هستند، بهتر است سراغ تزریق فیلر نروند.

فیلرها نمی توانند جلوی مراحل طبیعی پیری صورت را بگیرند، بنابراین اگر شما تمایل داشته باشید عناصر صورت جابجا شود باید جراحی کنید. ولی فیلرها می توانند زمان انجام جراحی را به تاخیر بیاندازد .

انواع فیلرها

یکی از رایج ترین فیلرهای مورد استفاده، هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید، ماده ای است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بیشتر در بافت های همبندی و یا مایع اطراف چشم یافت می شود. تزریق این ماده، باعث ترمیم و رفع چین و چروک ها، پرکردن خط لبخند و همچنین سفتی پوست می شود.

کلسیم هیدروکسید آپاتیت، نوع دیگری از فیلر است، که مشابه ترکیب طبیعی موجود در استخوان های بدن است و برای پر کردن شیار ها و خطوط عمقی استفاده می شود.

پلی لاکتیک اسید، نوع دیگری است که باعث تحریک کلاژن سازی می شود. این نوع مواد، نتایج سریعی ندارند، اما در طول چند ماه باعث تحریک کلاژن سازی می شوند و بعد از آن نتایج محسوس خواهند بود.

نوع بعدی فیلرها در واقع از جنس چربی بدن خود فرد هستند که طی مراحل لیپوساکشن از نواحی چربی دار بدن گرفته و پس از خالص ‌سازی به منظور حجم دهی و یا رفع چروک‌های عمیق در همان جلسه به عمق پوست تزریق می گردند.

نکته مهم در مورد انواع فیلرها این است که، فیلرهای نرم تر معمولا برای قسمت هایی مانند لب ها کاربرد دارند و فیلرهای سفت و محکم برای نواحی مانند چانه استفاده می شوند. این پزشک است که نوع فیلر را برای شما تعیین می کند.

احتمال بروز تورم و یا قرمزی در برخی موارد وجود دارد، اما به مرور زمان و طی مدت کوتاهی برطرف خواهد شد. مدت زمان ماندگاری تزریق در افراد متفاوت خواهد بود. اما برخی از تحقیقات نشان می دهند که، تکرار و تداوم تزریق می تواند، باعث تحریک و تولید کلاژن سازی بدن به طور طبیعی شود.

افرادی که:

  • از نظر جسمانی در سلامت کاملی به سر می برند
  • سیگار نمی کشند
  • انتظارات واقع بینانه ای از ظاهر خود دارند
  • پوست خوبی دارند

بهترین افراد برای تزریق فیلر هستند.

در برخی از بیماران، ابتدا ناحیه مورد نظر به صورت موضعی، بی حس می شود، سپس فیلر به زیر پوست تزریق خواهد شد. در صورتی که بعد از تزریق، علائم گفته شده مانند درد و یا تورم و قرمزی تشدید یافت، حتما با پزشک پوست مشورت کنید.

بسته به محل تزریق و هم چنین وضعیت جسمانی تان، بدن به ماده تزریق شده واکنش نشان می دهد، و همین موضوع، تعداد دفعات تکرار تزریق را مشخص می کند.

هر فیلری، مدت زمان ماندگاری متفاوتی دارد. به مرور زمان و به تدریج، فیلر جذب بدن می شود، و پوست به وضعیت طبیعی و نرمال اولیه بر می گردد. هرچه فیلر مورد استفاده از مواد مرغوبی تشکیل شده باشد، هزینه آن نیز طبعا بالاتر خواهد بود و البته ناگفته نماند که نتایج بهتر و ماندگارتری نیز مشاهده خواهد شد.

نتایج تزریق فیلر، بلافاصله بعد از تزریق، مشهود می باشد و این تغییرات بسته به نوع فیلر استفاده شده و خود بیمار، تا چند ماه محسوس خواهد بود.

مراحل تزریق فیلر

  1. ارزیابی پوست

ابتدا ظاهر و وضعیت پوست بررسی می شود و مشخص خواهد شد که تزریق به کدام نقاط نیاز است.

  1. بی حسی موضعی

ابتدا، نقطه مورد نظر، با استفاده از شوینده های ضد میکروبی، پاک سازی می شود. استفاده از داروی بی حسی از میزان درد در ناحیه تزریق کم می کند.

  1. تزریق

یک بار تزریق و وارد شدن فیلر، برای هر ناحیه تنها در حدود چند ثانیه طول می کشد. بعد از تزریق، محل مورد نظر کمی ماساژ داده می شود و در صورت نیاز، تزریق فیلربیشتری نیز انجام خواهد شد. بسته به میزان وسعت ناحیه تزریق، کل روند در حدود پانزده تا سی دقیقه طول می کشد.

  1. پاک سازی نهایی و ریکاوری

محل های علامت گذاری شده برای تزریق، پاک می شوند. کمپرس یخ بر روی ناحیه مورد نظر گذاشته می شود تا از میزان التهاب و تورم کاسته شود. میزان درد بعد از تزریق به حدی نیست که مصرف داروهای مسکن نیاز شود.

موارد منع استفاده از فیلر

  • دوران حاملگی و شیردهی
  • وجود عفونت و التهاب در ناحیه تزریق
  • اختلالات خونی و انعقادی
  • برخی از آتروفی های پوستی ناشی از استفاده از داروهای استروئیدی
  • نقص ایمنی
  • ویتیلیگو و اگزمای پوستی
  • سابقه آلرژی و یا واکنش های آنافیلاکسی

نکات مهم در خصوص تزریق فیلر

  • فیلرها، ژل هایی هستند که از مواد طبیعی همچون هیالورونیک اسید ساخته شده اند، و از لحاظ انسجام و سختی درجات مختلفی دارند. با تزریق فیلر، حجم از دست رفته بافت بر می گردد، به عنوان مثال، تزریق فیلر به گونه باعث حجیم تر شدن گونه ها می شود. همین حجیم شدن باعث می شود پست کشیده شود، در نتیجه بر روی ظاهر پوست نیز تاثیر می گذارد و فرد بعد از تزریق، جوان تر به نظر می رسد.
  • تزریق فیلر به جذب بیشتر آب کمک می کند. به همین خاطر، علاوه بر پر شدن پوست، رطوبت عمیقی را به پوست می دهد. هر چه پوست مرطوب تر باشد، علائم و نشانه های پیری و افزایش سن، از جمله چین و چروک و خطوط عمقی، دیرتر در فرد ظاهر خواهد شد.
  • تزریق فیلر، جایگزین بسیار خوبی برای عمل های زیبایی است، چرا که تزریق به نواحی از جمله، بینی، گونه، چانه و پیشانی نیز انجام می گیرد. اما این بدین معنا نیست، فردی که تزریق فیلر را انجام می دهد، دیگر نیازی به تزریق ندارد. ترکیب این دو روش با هم، قطعا نتایح بسیار مطلوب تری را خواهد داشت.
  • باور غلط در مورد تزریق فیلر این است که، افراد بر این باورند که تزریق بایستی مدام انجام شود، و اگر انجام نشود، فرد ظاهر بدی پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که، بعد از تزریق تولید کلاژن تحریک می شود و میزان تولید این ماده در بدن افزایش خواهد یافت. تکرار و تداوم تزریق، مانگاری تزریق را بیشر می کند.
  • علاوه بر نوع فیلر، تخصص پزشک پوست نیز بسیار مهم می باشد. فیلر هیالورونیک اسید تنها یک ماده و ژل است. این تزریق تا حد زیادی به مهارت و تخصص فردی بستگی دارد که تزریق را انجام می دهد. اگر این کار به دست افراد نابلد سپرده شود، نتایج زیان باری را به همراه خواهد داشت.

 

تزریق فیلر به زیر چشم

تزریق فیلر به زیر چشم چه برای افراد جوان و چه افراد مسن، مفید و موثر خواهد بود. بسیاری از افراد حتی در سنین پایین، از تیرگی و یا خطوط زیر چشم خود ناراضی هستند، که این حالت می تواند علت ژنتیکی نیز داشته باشد، و یا نشانه ی باشد از افزایش سن.

گاهی اوقات، ناحیه نازکی زیر چشم دیده می شود که در سمت داخلی و گوشه چشم قراردارد، و درست جایی است که اشک از چشم سرازیر می شود، بیشتر شدن این ناحیه، ظاهری تیره را به چشم شما می دهد که به صورت دایره های کوچک تیره در زیر پلک تحتانی قابل مشاهده خواهد بود.

به مرور زمان و با افزایش سن، و شل شدن ماهیچه ها و عضلات پلک پایینی، این حالت بیشتر به نظر می رسد و اصطلاحا پلک پایینی پف می کند.  با وجود این که جراحی پلک، باعث از بین رفتن این حالت می شود، اما، تزریق فیلر از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. این تزریق، نتایج مطلوب و طبیعی تری را به همراه دارد، بیش از یک سال ماندگاری دارد و در طول این مدت، بیمار نیازی به تزریق مجدد نخواهد داشت و علاوه بر این، عوارض این نوع تزریق بسیار کمتر از جراحی می باشد.

تزریق فیلر به لب

حجم دهی به لب، یکی دیگر از اقدامات زیبایی است که  این روزها، طرفداران زیادی را پیدا کرده است. تزریق فیلر به خصوص فیلرهای هیالورونیک اسید، برای حجم دهی لب ها استفاده می شوند. در گذشته، از فیلرهای کلاژنی نیز استفاده می شد.

مهم است که بدانیم

فیلر‌های تزریق شده به پوست دایمی نیستند و برای حفظ وضعیت، بهتر است تزریق های بعدی نیز انجام شود، اما علاوه بر طول عمر هر نوع فیلر، روند پیری و افزایش سن شما و این که بدن شما چه قدر سریع فیلر را تجزیه خواهد کرد، فواصل تکرار دوباره فیلر را تعیین می‌کند. اگر شما تصمیم به درمان دوباره نداشته باشید، ظاهر چروک ‌ها به وضعیت اولیه بر می‌گردد و حجم گونه‌ ها و لب ‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از عوارض جدی، در انتخاب پزشک متخصص و مورد اعتماد خود دقت نمایید چرا که عدم مهارت و دانش کافی در انجام تزریق و نیز استفاده از انواع متفرقه و ارزان قیمت فیلرها می‌تواند عواقب جدی بدنبال داشته باشد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که خواهان تزریق فیلر و تزریق ژل بصورت کاملا حرفه ای هستید ، جهت مشاوره و انجام خدمات در کلینیک زیبایی گلدن رویال می توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۳۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۲ تماس حاصل فرمایید.

برندهای مورد استفاده در کلینیک زیبایی گلدن رویال

ژوویدرم فرانسه ، آیدیا ایتالیا ، پرفکتا فرانسه ، نورامیس کره ، رووفیل کره

نواحی تزریق فیلر جهت مادلینگ :

فک ، گونه ، خط گونه ، خط خنده ، بینی ، زیر چشم ، لب ، چانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.